Kto wprowadził gimnazja

15

Gimnazjum to etap edukacji obejmujący trzy klasy. Trwa dokładnie trzy lata. Gimnazjum powołane do życia zostało po to, aby oddzielić dorastającą młodzież od dzieci w wieku podstawowym. Tak czy inaczej fachowcy uważają, że rozwiązanie to nie przyniosło pozytywnych rezultatów. Głownie chodzi o to, że gimnazjum to grupa młodych osób, których budzą się buntownicze aspiracje. Nad zachowaniem gimnazjalistów nie panują nawet nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem. Pozostawiając do własnej refleksji kwestię zachowania warto wziąć pod lupę również program edukacyjny. Jest bardzo rozległy w każdej dziedzinie co niestety uniemożliwia dzieciom skoncentrowanie się na dyscyplinie, w której jest się najlepszym. Edukacja gimnazjalna charakteryzuje się także wysokim poziomem trudności. Ze względu na bardzo napięty grafik wychowawcy przedstawiają materiał bardzo pobieżnie dlatego młodzież nie ma czasu na właściwe zapamiętanie wszystkiego. Tematy omawiane głównie na przedmiotach fizycznych są trudne i najczęściej niepotrzebne. Na koniec można więc powiedzieć, że gimnazjum nie było zbyt dobrym konceptem. Nie sprawdza się też ze względu na brak przystosowanej infrastruktury w większości gmin. Szkoły zwyczajnie nie dysponują między innymi wieloma klasami albo salami gimnastycznymi.